Van Mercure Den Haag naar Tribe Den Haag Centraal. In gesprek met Chivato Manuputty (HR) / Robert Jan Buitehuis (GM)
Tijdens de Week van de horeca vier wij samen de horeca en laten wij zien wat een prachtige branche wij zijn. Medewerkers worden het zonnetje gezet en door het land worden workshops en kijkjes achter de schermen georganiseerd. Wij gingen in gesprek met het team Chivato Manuputty en Robert Jan Buitehuis van het huidige Mercure Den Haag Centraal en vroegen hen over hun deelname aan de Week van de horeca.
Maar eerst, meer nieuws over de aankomende rebranding van het hotel, naar Tribe Hotel Den Haag.
Over TRIBE
TRIBE Hotels zijn er voor de reizigers van vandaag: zij die meer willen, voor minder. Wij zijn liefhebbers van design, met de focus op comfortabele, uitgesproken hotelkamers en trendy sociale ruimtes die alles hebben wat je nodig hebt en niets wat je niet nodig hebt.
Mercure Den Haag Central transformeert in het najaar van 2025 naar TRIBE Den Haag Centraal. Het hotel zal na de renovatie het tweede TRIBE hotel zijn in de Benelux dat wordt geopend. Het hotel ligt in het culturele hart van de Haagse binnenstad, de stad van Vrede & Recht. De locatie bevindt zich op slechts enkele minuten van het centraal station en 15 minuten van het strand. Het hotel beschikt over 159 designkamers, 9 vergaderzalen, een restaurant en bar met uitzicht op het Spuiplein.
Waarom doen jullie als TRIBE Den Haag Centraal mee aan de Week van de Horeca?
De Week van de Horeca is voor ons als werkgever van groot belang om op een unieke manier te laten zien wat deze sector te bieden heeft voor studenten en toekomstige werknemers. Het is een veelzijdige sector om in te werken en het is oprecht vakmanschap. Daarnaast is het een brede sector waarin veel carrièrekansen liggen.
Hoe willen jullie medewerkers tijdens de Week van de Horeca in het zonnetje zetten?
Gedurende deze week is het van belang om onze waardering uit te spreken en om onze medewerkers te verrassen met een lunch en diner waarbij de rollen worden omgedraaid. De medewerkers worden als gasten ontvangen, terwijl het management de bediening en de keuken op zich neemt.
Wat zijn volgens jou de belangrijkste factoren om horecamedewerkers betrokken en tevreden te houden?
Om te beginnen moet de basis goed zijn, dus een goed salaris, meedenken met de medewerker qua werktijden, open communicatie, oprecht werkplezier en een fijne werksfeer. Op deze manier kan iedereen zichzelf zijn en een prettige werk-privébalans hebben. We focussen hierbij veel op open dialoog, coaching, ontwikkeling en training.
Tot slot vinden we de gezondheid van onze medewerkers erg belangrijk en bieden we yogalessen en sportklassen aan om bij te dragen aan de vitaliteit van het team. Doordat alle verschillende afdelingen hieraan meedoen resulteert dit in meer verbinding op de werkvloer.
Hoe doen jullie het bij TRIBE Den Haag zelf om medewerkers kansen te bieden voor groei en ontwikkeling?
Als TRIBE zijn we onderdeel van Accor, dat beschikt over de Accor Academy. Zij ondersteunen ons met verplichte veiligheidstrainingen, e-learnings, high potential-trajecten en het ‘Learn Your Way’-portaal, waar elke medewerker op eigen initiatief alle beschikbare trainingen kan volgen.
Training en ontwikkeling is key voor ons en los van het gestandaardiseerde trainingsaanbod kijken we op persoonlijk niveau of er nog andere kansen of uitdagingen zijn.
Welke boodschap zou jij willen meegeven aan mensen die overwegen om in de horeca te gaan werken?
De horeca is een brede en dynamische sector vol mogelijkheden – van hotels tot restaurants en alles daartussenin. Als je graag met mensen werkt, houdt van service en afwisseling zoekt, dan is dit dé omgeving om te leren, te groeien en met plezier aan het werk te zijn.
Hoe zie jij de toekomst van werken in de horeca – en wat moeten werkgevers volgens jou blijven doen om aantrekkelijk te blijven?
Werkgevers moeten zich blijven onderscheiden door mee te denken met het individu. De tijd dat alles draaide om de werkgever ligt achter ons, tegenwoordig denken medewerkers actief mee en zoeken ze naar werkgevers die oog hebben voor hun behoeften. Persoonlijk contact blijft onvervangbaar; taken kunnen deels door technologie worden overgenomen zoals we zien met AI, maar een warme ontvangst, een oprechte glimlach en het échte contact met de gast zijn essentieel.
Bij TRIBE Den Haag Centraal geloven we dat juiste de persoon het verschil maakt: de medewerker bepaalt of een gast terugkomt. Dáár draait het om in de toekomst van de horeca.
Benieuwd naar TRIBE en wil je meer weten?
Neem gerust contact op met Chivato Manuputty (HR Manager) via chivato.manuputty@accor.com of ontdek alvast onze locatie en sfeer op onze website: https://tribehotels.com/nl/netherlands/den-haag/