Menu

Interview Albert - Jan Hoefnagels

Hospitality expert en gastvrijheidstrainer

Je bent al jaren erg actief in de horeca, vooral op het gebied van training en ontwikkeling van horecateams. Waarom vind je dit zo leuk om te doen?

Waar ik heel blij van word is om samen met de horecaondernemer en zijn team aan de slag te gaan! Hoe is het op dit moment gesteld met de gastvrijheid en wat gaat goed en waar kunnen we nog verbeteren. Meelopen/ coachen/voor  doen/ samen.
Als we dan na een bepaalde tijd met elkaar stappen maken, gasten tevreden zijn, graag terugkomen en de medewerkers met een grote glimlach rondlopen in de zaak, ja dan ben ik een blij man.

Gasten willen graag gast zijn, aandacht krijgen en in de watten worden gelegd

Medewerkers willen leuk werk hebben, in een gezellig team werken, immers gastvrijheid begint bij jezelf!

Heb jij creatieve oplossingen gezien van ondernemers om met het personeelstekort om te gaan?

Ondernemers worstelen nog elke dag met personeelstekort, moeten soms een dag dicht omdat er geen personeel is, dramatisch.

Ik zie ondernemers kritischer kijken naar roosters, openingstijden. Kleinere menukaart lunch of diner.

Veel ondernemers gaan over op meer zelfbediening/ QR code op tafels. Ben ik zelf niet zo’n voorstander van om eerlijk te zijn. Gasten willen toch graag persoonlijke aandacht

In tijden van arbeidsmarktkrapte is behoud van personeel ontzettend belangrijk, wat zou jij als tip geven voor ondernemers op het gebied van het behoud van personeel?

Mijn belangrijkste tip is: werk je personeel goed in, neem tijd hiervoor en geef de medewerker alle aandacht. Kost in het begin meer tijd, maar dit betaald zich sowieso terug.

We zijn gestart met de voorronde van de verkiezing van ‘Het leukste horecateam van Nederland’. Wie zou jij willen nomineren als Leukste horecateam van Nederland?

Restaurant Trix

En

De Notabelen

Contact

Partner Week van de Horeca
Partner Week van de Horeca
Partner Week van de Horeca
Partner Week van de Horeca